Zsidó kultúra 2028 workshop
Sz / 17:30-19:00 @ Bánk Gyöngye panzió
#workshop #ZSK2028
KissPál Szabolcs, Susán Guerrero Eszter, Schönberger Ádám
Van-e ma Magyarországon progresszív kortárs zsidó művészet és kultúra? Ha igen, mik a jellemzői, kik a képviselői, és merrefelé tart? Hol van benne Auschwitz, a társadalmi igazságosság vagy épp az nu Jewish klez-jazz? Milyen módon érhetne el több emberhez és lehetne hosszú távon is fenntartható ez a jelenleg nehezen körvonalazható művészeti-kulturális közeg? A MAROM Budapest 2018-ban egy olyan új kezdeményezést indít útnak, amely ezekre a kérdésekre keresi a választ, és amely a Bánkitó után pályázati úton mikrotámogatásokat nyújt új, “generatív” projektek létrehozására. A workshop során bemutatjuk a 2018 júniusában megtartott első találkozó eredményeit egy rövidfilm formájában, amellyel célunk, hogy minél szélesebb kört bevonjunk a projekt megvalósításába!

KissPál Szabolcs: Vízió/Revízió­
Sz / 19:00-20:30 @ Bánk Gyöngye szaletli
#felolvasoszinhaz #workshop #ZSK2028 #trianon
KissPál Szabolcs, Fenyves Katalin közreműködésével
Mi az emlékezetközösség természete? Ki, miért és hogyan vonja meg a határait? Hogyan történt ez 100 éve és aktuálisak-e ma az akkori történések tanulságai? A workshop során rövid, intenzív, ugyanakkor felszabadult koncentráció mellett A nyolcadik láng (Szabolcsi Miklós, 1925) című rövid drámát értelmezzük és elevenítjük meg közösen a felolvasó-színház eszközeivel. Közös gondolkodás, játék, tanulság, cselekvés. Közös katarzis!

 

 

Rotem Tashach (IL): It`s All Good
Sz./ 20:00- 21:30 @Polgármesteri Hivatal
#kortárstánc #poiltikaiperformansz #izrael #standupcomedy
Aulea Alapítvány produkció
Előadó, koreográfus, szövegíró: Rotem Tashach
Fényterv: Amir Castro
Művészeti tanácsadó: Yair Vardi, Tal Yakhas, Nava Zuckerman
Zene: Amy Whinehouse

Rotem Tashach 30 perces, szatirikus darabja kritikai kérdéseket vet fel az előadóművészet hatékonyságát illetően olyan jelenségek apropóján, mint a szíriai menekültválság vagy az elhúzódó izraeli-palesztin konfliktus.
A diavetítéssel kísért performansz megpróbálja bemutatni, hogy a való élet borzalmait jelenkori vizuális kultúránkban milyen szisztematikus mechanizmusok útján alakítjuk át és változtatjuk emészthető szórakoztatóipari termékké a katasztrófa képeinek hígításával és reprodukálásával. A művészettörténet ikonikus alkotásaira való visszatekintés segítségével az előadás kísérletet tesz arra, hogy megrajzolja e zsibbasztási és semlegesítő mechanizmusok genealógiáját. Párhuzamba állítja a szórakoztatás kultúráját a nemzetállam aprólékosan megkoreografált, közös megemlékezést és erőfitogtatást szolgáló szertartásaival.

Rotem Tashach rendkívül sokoldalú izraeli művész: táncos, koreográfus, valamint képzőművész is. Mindamellett, hogy a Jeruzsálemi Művészeti Akadémián koreográfiát, művészettörténetet, művészetelméletet/esztétikát tanít, az Akadémia acro-tánc és akrobatika instruktora, és koreográfiáival turnézik szerte a világban.
Rotem 1975-ben született. 1982-ig az Israel Defense Forces katonai bázisain nevelkedett. 2000-ben művészettörténeti BA diplomát szerez a Tel-Avivi Egyetemen, 2006-ban interaktív művészeti diplomát a New York-i Egyetemen, majd 2009-ben Master of Fine Arts fokozatot szerez a jeruzsálemi Bezalel Akadémián.
Jelenleg Izraelben él és Tel-Avivban dolgozik, mint független koreográfus és előadóművész. Válogatott angol nyelvű előadásai: Some Nerve (2015), Morphophilia és Ambiphobia (2013) valamint Paved Life (2012), melyeket 2014-15-ben szlovák nyelven is bemutatott az Elledanse Fesztivál. 2015-ben részt vett az izraeli-lengyel koreográfiai csereprogramban Poznanban, Lengyelországban, ahol előadta "Israelica" (2009) című szólóját. 2013-2014-ben a Tmuna Színházban megrendezett Intimadance fesztivál művészeti vezetője, Tel-Avivban. A Jeruzsálemi Tánc Akadémia tanársegédjeként koreográfiát, performanszot és acro-táncot tanít.